Top serverbeheer: wat is een SLA en waarom de keuze voor SLA?
21 augustus 2023Bij Webmedia - Nijmegen vinden we het belangrijk dat we onze klanten de beste dienstverlening kunnen aanbieden. Wij begrijpen dat het belangrijk is dat je server altijd online is en altijd bereikbaar is. Om daar voor te zorgen, werken we met een SLA: een Service Level Agreement. Wat is dat precies en waarom kies je voor een SLA?
Wat is een SLA?
Een SLA is een Service Level Agreement. Oftewel: extra garanties die we leveren bovenop onze gewone dienstverlening. Het is een overeenkomst tussen jou en Webmedia - Nijmegen. We leggen vast wat je van ons mag verwachten, en tegen welke prijs. Op die manier kom je nooit voor verrassingen te staan.
Al onze overeenkomsten bieden bijvoorbeeld 24 uur per dag monitoring en een noodnummer dat je altijd kunt bellen. Op die manier houden we de performance van je servers hoog. Maar of het nodig is om je switch of router extra te beveiligen, en hoe snel we reageren op een oproep, kan verschillen. Zo maken we een verschil voor al onze klanten. Kies voor het niveau van dienstverlening dat je nodig hebt, en je betaalt nooit te veel.
Met een SLA weet je zeker dat je altijd online bent. Want als je offline bent, schaadt dat je bedrijf. Dat snappen we bij Webmedia - Nijmegen maar al te goed: we hebben een achtergrond in hosting en serverbeheer.
De voordelen van een SLA
Een Service Level Agreement bepaalt de afspraken tussen jou en Webmedia - Nijmegen. Zo weet je dat je altijd een gegarandeerde oplossing krijgt, binnen een bepaalde responstijd. Natuurlijk hebben we een robuuste infrastructuur en kiezen we alleen voor de beste onderdelen voor onze servers, maar in het geval van een onvolkomenheid wil je dat er snel gehandeld wordt. Welke dienstverlening je mag verwachten, leggen we vast in een overeenkomst.
Het grote voordeel van een SLA is vooral transparantie. Je weet van tevoren wat je van ons mag verwachten. Het levert je servicegaranties op. Altijd fijn om te weten dat we graag met je meedenken.
Niet iedereen heeft zogenoemde ‘bedrijfskritische processen’ op een server. Dan is de hoogste SLA afnemen misschien wat over de top. Maar voor bedrijven voor wie alle bedrijfsprocessen afhankelijk zijn van de snelheid van onze dienstverlening, is een uitgebreide SLA zeker een must om te hebben. Je servers worden dan nauwkeuriger gemonitord en extra getest.
Wat mag je van ons verwachten?
Bij een samenwerking heb je natuurlijk verwachtingen. We vinden dat we aan die verwachtingen moeten voldoen. Wat je van ons mag verwachten, is afhankelijk van de SLA die je bij ons afsluit. Webmedia - Nijmegen heeft drie verschillende SLA’s: Bronze, Silver en Gold.
Wat je van ons mag verwachten, lees je op onze pagina over SLA Management. Je vindt hier een compleet overzicht van de overeenkomsten die we aanbieden. Omdat we van transparant werken houden, zetten we er ook meteen de prijs bij. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan. Want kleine lettertjes en weggestopte prijzen - daar doen we niet aan.